|
Aktualność
PRZYJAZNA IRLANDIA czyli "Easy English"
4 lip 2023, 20:51
W sobotę 24 czerwca 2023 r. przylecieliśmy do stolicy Irlandii. Dublin przywitał nas słonecznie, wietrznie oraz kolorowo. W pierwszych dwóch dniach pobytu zrobiłyśmy rekonesans najbliższej okolicy – centrum Dublina. Zwiedziłyśmy Convention Center, Katedrę św. Patryka, Katedra Kościoła Chrystusowego oraz delektowałyśmy się klimatem Dublina spacerując po licznych, zawiłych uliczkach. Dublin zachwycił nas licznymi zabytkami, przemiłą atmosferą oraz zielenią. W poniedziałek rozpoczęłyśmy kurs języka angielskiego w szkole z wieloletnią tradycją, The Hornes School. Trafiłyśmy do bardzo sympatycznej, międzynarodowej grupy, którą tworzą – trzy osoby z Japonii, trzy z Brazylii, jedna z Francji, jedna z Chile, jedna z Korei oraz jedna z Turcji. Naszym nauczycielem jest doświadczony, przemiły Padraig. W czasie zajęć pracujemy w zespołach różnej narodowości. Buduje to poczucie zrozumienia dla odmienności kulturowej i tworzy atmosferę tolerancji i ponadnarodowych więzi międzyludzkich. Nauka języka pozwoliła nam zgłębić wiedzę na temat systemu edukacji w wielu krajach. Zaskoczeniem dla nas był system japoński. Edukacja w Japonii ma bardzo restrykcyjny charakter, od najmłodszych lat uczniowie poddawani są testom. Renomowane placówki przeprowadzają egzaminy wstępne już dla 3 – latków aby wyselekcjonować najzdolniejsze dzieci. Sprawdzanie wiedzy odbywa się tylko za pomocą egzaminów testowych, które zdawane są na każdym etapie edukacji. Uczestniczyłyśmy w zajęciach organizowanych przez szkołę: Irish Dance oraz zwiedzałyśmy Trinity College. W weekendowe dni podziwiałyśmy klifowe wybrzeże Oceanu Atlantyckiego zachodniej części Irlandii, mimo wietrznej aury wrażenia są niezapomniane. Kolejnym punktem naszej wycieczki było miasto Galway City - to jedno z najpiękniejszych miast Irlandii. O kolejnych działaniach w ramach projektu poinformujemy w następnej relacji. Ewa Mentel, Beata Kabut, Anna Kłosowska Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności. |
|