|
Aktualność
Kurs animatora czasu wolnego
12 kwi 2022, 20:58
W sobotę 2 kwietnia uczniowie „Korfantego” spotkali się na kursie, który przybliżył umiejętności tej ciekawej profesji. Animatorzy czasu wolnego są coraz częściej poszukiwani, szczególnie w sezonie urlopowo-wakacyjnym. Zapotrzebowanie na dobrze przygotowanych pracowników tej profesji rośnie. Biura podróży oferują pobyt w atrakcyjnych miejscach nie tylko na świecie, ale i Polsce. Można przy tym całkiem nieźle zarobić, ale i poznać atrakcyjne miejsca turystyczne. W sobotę w „Korfantym” odbył się kurs animatora czasu wolnego. Wzięli w nim udział uczniowie technikum o profilu hotelarskim, turystycznym, czy gastronomicznym, ale również niemała reprezentacja liceum ogólnokształcącego. Cóż to były za zajęcia. Przypominały raczej dobrą zabawę i integrację grupy, niż mozolną naukę. Jednak prowadzący pan Sebastian Padula, zadbał o to, aby solidnie i ciekawie przekazać sposoby na ożywienie towarzystwa i zachęcenie wszystkich do wspólnej zabawy. Były tańce integracyjne i malowanie twarzy. Uczestnicy dynamicznie dokazywali na sali. Widać, że rozruszaliby każdego, sami przy tym doskonale się bawiąc. Kurs animatora czasu wolnego cieszył się ogromnym powodzeniem. Chętnych do udziału w sobotnich zajęciach nie zabrakło. Widać, że młodzież wykorzystała szansę na zdobycie umiejętności, które pozwolą im się znaleźć na rynku pracy. Zarabiać w tej profesji mogą już od najbliższych wakacji. Część naszych uczniów, którzy już praktykuje w tym zawodzie, zwiedza świat i przy tym doskonale się bawi. Widać, że następni młodzi ludzie chcą iść w ich ślady - mówiła Barbara Omylakowska, nauczyciel przedmiotów hotelarskich. Szkolenie było realizowane w ramach projektu „Wsparcie dla szkolnictwa zawodowego w jastrzębskich szkołach” nr UDA RPSL.11.02.03-24-05AF/19-002, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2014-2020, dla poddziałania 11.2.3. Wsparcie szkolnictwa zawodowego. |
|