|
Aktualność
Erasmus+ na Malcie
15 lis 2024, 18:50
W ramach programu Erasmus+ kolejni nauczyciele, w roku szkolnym 2024/25, poszerzali swoje horyzonty podnosząc kompetencje językowe oraz wzbogacając wiedzę, tym razem związaną z holistycznym dobrostanem człowieka. Podczas tygodniowego szkolenia na Malcie, panie Małgorzata Chodura i Agnieszka Strządała poznawały techniki jak wykreować model dobrego samopoczucia. Pierwsza część kursu skoncentrowana była na autoanalizie własnego stanu emocjonalnego i fizycznego, określeniu celów związanych z indywidualnymi potrzebami oraz wytyczeniu ścieżki do poprawy jakości swojego życia. Narzędziem stosowanym w tym etapie była uważność. W dalszej części kurs obejmował praktyczne strategie radzenia sobie ze stresem. W celu skorzystania z tych metod najpierw konieczna była identyfikacja stresorów, a następnie dobór odpowiedniej techniki relaksacyjnej np. uważne oddychanie, wizualizacja, medytacja. Kurs potwierdzał jak ważne są dla naszego zdrowia aktywność fizyczna, zdrowe nawyki żywieniowe, nawodnienie organizmu oraz odpoczynek w tym zdrowy sen. Kolejny etap szkolenia związany był z inteligencja emocjonalną, skutecznym zarządzaniem i rozpoznawaniem własnych uczuć i potrzeb, zarządzaniem empatią, budowaniem relacji społecznych. Bardzo wymagającym etapem kursu okazało się znalezienie równowagi między pracą a wypoczynkiem, realizacją obowiązków zawodowych a życiem rodzinnym. Udział w kursie dla nauczycieli stwarzał możliwości poszukiwania tej równowagi między szkoleniem a odkrywaniem Malty. Pobyt na wyspie oraz sprzyjająca aura zachęcały do poznawania jej historii i kultury, odwiedzania miejsc pięknych krajobrazowo oraz tych ważnych dla historii Europy, związanych z najstarszymi cywilizacjami. Był czas na obserwację życia demokratycznego, niezwykle zróżnicowanego społeczeństwa, dbającego o ekologiczne aspekty życia. Kurs uzmysłowił, iż nie ma dobrego samopoczucia bez otaczającego nas czystego środowiska. Wyjazd na kurs: „Doładuj i odnów: holistyczne techniki dobrego samopoczucia dla współczesnych nauczycieli i pracowników sektora edukacji” był niezwykły, pozwolił zdobyć nową wiedzę i zastosować ją w praktyce. Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności. |
|