Zespół Szkół Nr 2

im. Wojciecha Korfantego

ul. Poznańska 1a

44-335 Jastrzębie-Zdrój


tel.:
32 471 16 33

Technik hotelarstwa

Będąc uczniem Technikum masz szanse nabyć kwalifikacje zawodowe oraz zdobyć zawód z przyszłością ! 


Czego nauczysz się wybierając ten zawód?

  • planować, oferować i wykonywać usługi hotelarskie, gastronomiczne i dodatkowe typu Wellness i SPA,
  • obsługiwać wszelkiego rodzaju imprezy takie jak kongresy, zjazdy, targi, bankiety,
  • prowadzić recepcję hotelową, biuro podróży, biuro imprez i informacji turystycznej,
  • urządzać wnętrza hotelowe i gastronomiczne.

Jakie umiejętności i szanse daje Ci ten zawód w przyszłości? 

  • możliwość wyjazdu na praktyki zawodowe organizowane w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie,
  • możliwość zatrudnienia w renomowanych hotelach, pensjonatach, motelach, domach wczasowych, biurach turystycznych itp.,
  • możliwość prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
  • możliwość zatrudnienia w organach administracji samorządowej zajmującej się usługami hotelarskimi.

Technik hotelarstwa będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

1) prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich,

2) rezerwowania usług hotelarskich,

3) wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji,

4) przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości,

5) przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,

6) przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe.


Po skończonej szkole uczniowie posiadają solidną wiedzę z zakresu obsługi klienta, organizacji usług hotelarskich. 

DOBRA WIADOMOŚĆ

Absolwenci technikum hotelarskiego mają możliwość otrzymania zatrudnienia w renomowanych
hotelach i restauracjach, takich na przykład jak:

Hotel Dąbrówka w Jastrzębiu-Zdroju

Restauracja Stary Zdrój w Jastrzębiu-Zdroju

Hotel Pałac Borynia w w Jastrzębiu-Zdroju

Restauracja Dom Retro w Jastrzębiu-Zdroju

Hotel Wolin w Międzyzdrojach

Hotel KOTARZ w Brennej

Hotel Vestina w Wiśle

Quality System – Hotel Kraków

Centrum Kongresów i Rekreacji „ORLE GNIAZDO” w Szczyrku.



Wszystkie przedmioty ogólnokształcące realizowane są w pełnym wymiarze godzin 

– dobrze przygotujemy Cię do matury!


Wybierając ten zawód masz możliwość uzyskać kwalifikacje zawodowe w zakresie:

  • Planowania i realizacja usług w recepcji
  • Obsługi gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa
z powodzeniem zdają egzaminy zawodowe.

Zdawalność kwalifikacji T.12  (nowa formuła egzaminu), etap pisemny - 100%

Zdawalność kwalifikacji T.12 , etap praktyczny - 100%



Co nowego u hotelarzy?

W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie klas hotelarskich uczestniczą w projekcie 
„Innowacja kształcenia w dziedzinie turystyki czesko-polskiego pogranicza w odniesieniu 
do potrzeb rynku pracy”.

Warsztaty w ramach projektu unijnego, podczas których młodzi hotelarze sporządzali kolorowe 

i ogólnie znane trunki, ich podstawą były m.in. rum, gin i czysta wódka Havana Club.

Prelekcja pt: „Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre podczas obsługi konsumenta” w ramach projektu z czeską Szkołą Hotelarsko - Gastronomicznej w Šilheřovicach.

Hotelarka na podium

Uczennica z klasy IV e T Justyna Marcol zajęła III miejsce w X edycji konkursu dla uczniów uczących się w zawodzie technik hotelarstwa „Hotelarstwo w teorii i w praktyce” zorganizowanym przez Centrum Kształcenia Zawodowego
i Ustawicznego Nr 1 w Raciborzu.

Wycieczka hotelarzy do Kompleksu Dąbrówka

Wycieczka do hoteli:

Best Western Premier Hotel Forum Katowice ****

Vienna House Easy Angelo ****.

Focus Hotel Katowice Chorzów ***

Wycieczka przedmiotowa Hotel Holiday Inn **** Hotel Shuma *** w Dąbrowie Górniczej

Hotelarze na praktyce zawodowej

Quality System Hotel ***

Praktyki odbywałyśmy w Krakowie w hotelu Quality System. Jest to obiekt typu biznesowego i turystycznego przeznaczony dla ludzi biznesu i grup zorganizowanych. Zlokalizowany jest 5 kilometrów od centrum miasta i 12 kilometrów od lotniska Balice. Wokół znajdują się liczne centra handlowe oraz środki komunikacji miejskiej. Hotel posiada 106 pokoi w tym kilka pokoi przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. W hotelu znajduje się restauracja Rosso Nero, która posiada bogate menu i pomieści do 85 osób. Obiekt oferuje usługę wynajmu sal konferencyjnych.

 Sale konferencyjne A mieszczącą 35 osób i sale B do 23 osób.

W czasie praktyk wiedzę nabytą w szkole wykorzystałyśmy w praktyce. Pracowałyśmy na rożnych stanowiskach takich jak restauracja, recepcja i housekeeping. Nasza praca na restauracji polegała na obsłudze gości w trakcji śniadań oraz dbania o czystość restauracji. Natomiast na recepcji zajmowałyśmy się zameldowaniem i wymeldowaniem gości, dokonywaniem rezerwacji, preautoryzacją, sprzedażą i fiskalizacją. Do naszych obowiązków należało również odbieranie telefonów, tworzenie listy śniadań oraz magnetyzowaniem kart do pokoi. W trakcie pracy na służbie pięter nauczyłyśmy się sposobu szybkiego sprzątania. Dbałyśmy nie tylko o porządek pokoi ale i całego hotelu.

Paulina Błanik, Natalia Chmiel, Wiktoria Kozinoga, Martyna Szuścik

Hotel Pod Jedlami ***

Spędziłyśmy tutaj 4 tygodnie. W recepcji hotelowej naszym zadaniem było uzupełnianie danych w bazach mailingowych, raportów kasowych, praca w programie CHART, zapoznano nas również z folderami i tabelkami, które są nieodłącznym elementem pracy w recepcji hotelu.

W dziale gastronomii obsługiwałyśmy gości w porach wydawania posiłków, miałyśmy również okazję pracować w dziale służby pięter, w której oprócz wykonywania podstawowych obowiązków pokojowych miałyśmy przyjemność serwować gościom romantyczne kolacje do pokoju. Na specjalne życzenie gości układałyśmy serce z płatków róż na łóżkach. Przez cały pobyt miałyśmy styczność z różnym gośćmi, co nauczyło nas jak ważne jest indywidualne podejście do klienta.

Chwile spędzone w hotelu oraz osoby, które mogłyśmy poznać pozostaną w naszej pamięci na długo.

Aneta Jędrszczyk & Natalia Mącznik

Galeria zdjęć

Wybrane sukcesy uczniów klas hotelarskich

  • III miejsce w międzyszkolnym konkursie ""Hotelarstwo w teorii i praktyce" w Hotelu Racibor*** w Raciborzu - uczennica: Justyna Marcol
  • II i IV miejsce w międzyszkolnym konkursie "Hotelarstwo w teorii i praktyce" w Hotelu Polonia w Raciborzu - uczennice: Paulina Tulko oraz Dominika Siergiej
  • II miejsce w międzyszkolnym konkursie na "Stół Wielkanocny - INACZEJ" - uczennice: Sandra Mancewicz, Marta Banyś
  • I miejsce w międzyszkolnym konkursie "Prezentacja stołów świątecznych w Hotelu Dąbrówka” – uczniowie: Marta Banyś, Aneta Mendrela, Dorota Brzoza, Dominika Barciok, Paulina Tulko, Magdalena Nalepa