Zespół Szkół Nr 2

im. Wojciecha Korfantego

ul. Poznańska 1a

44-335 Jastrzębie-Zdrój


tel.:
32 471 16 33

Pasja+Mobilność=Ratyzbona

Nauczycielom pracującym w Zespole Szkół im. W. Korfantego nie można odmówić zaangażowania w pracę z młodzieżą oraz na rzecz szkoły. W lutym nauczycielce języka niemieckiego - Wiesławie Dziendziel nie straszną jest zimowa aura, gdyż z pasją bierze udział w szkoleniu dla nauczycieli języka niemieckiego w Ratyzbonie (Regensburg). W międzynarodowym towarzystwie, z uczestnikami pochodzącymi ze Stanów Zjednoczonych, Salwadoru (Ameryka Środkowa), Węgier i Ukrainy zdobywa nowe doświadczenia w związane z nauką oraz nauczaniem języka niemieckiego.

Położona nad Dunajem Ratyzbona to jedno z najlepiej zachowanych średniowiecznych miast w centralnej Europie. Brukowane uliczki, romańskie lub gotyckie fasady domów średniowiecznych patrycjuszy z charakterystycznymi wieżami znanymi z włoskich miast, wąskie przejścia i uliczki , domy w formie wysokich wież są czymś unikalnym po północnej stronie Alp. 1000 budynków starówki jest wpisana na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.W takim miejscu szkolenie nabiera innego wymiaru.

Liebe Grüsse aus Regensburg

Wiesława Dziendziel

Relacja z kursów metodycznych w Dublinie pani Katarzyny Śnieg,
uczestniczki projektu "Pasja.Mobilność.Praktyka."


______________________________________________________________________________________________

Bez_nazwy.jpg

Rezultaty wyjazdu na kurs do Florencji.

11 listopada 2022 roku

Z dniem 1 września 2022 dwudziestu pięciu nauczycieli Zespołu Szkół Nr 2 przystąpiło do projektu „Pasja. Mobilność. Praktyka.”, który ma na celu podwyższenie kompetencji pracowników Korfantego, a tym samym zwiększenie europejskiego wymiaru pracy placówki.

Każda beneficjentka projektu ma przed sobą kilka zadań: wzięcie aktywnego udziału w kursie z zaplanowanego zakresu, jak najlepsze poznanie kraju - destynacji kursu oraz pozyskanie partnerów z krajów UE do współpracy międzynarodowej.

Pierwsze z zadań wydaje się być bardzo proste, lecz osobie, która dopiero przed 3 laty rozpoczęła naukę języka angielskiego może nastręczać wielu problemów. Pokonanie bariery językowej jest więc wg mnie jednym z największych sukcesów mojego wyjazdu, szczególnie, że grupa w pierwszym tygodniu składała się z nauczycieli rumuńskich i hiszpańskich (oraz mnie samej).

Kolejnym wyzwaniem była tak zwana „Green travel”, związana z doświadczeniami natury logistycznej i dłuższym trwaniem podróży. Ostatecznie jednak, okazała się ona mieć o wiele więcej plusów – poza troską o naszą planetę możliwe stało się poznanie architektury Grazu – starego austriackiego miasta, czy wizyta w Wenecji, która okazała się być „po drodze” do Florencji. Podróż stała się też okazją do odnowienia znajomości z don Paolo Magogą poznanym podczas kursu w ramach projektu Erasmus+ „Aktywność. Rozwój. Zaangażowanie” oraz zapoznanie się z włoskim systemem edukacji reprezentowanym przez szkołę w Fonte Alto.

Pierwsza część kursu ICT była skupiona przede wszystkim na poznaniu i praktycznym wykorzystaniu aplikacji i platform internetowych, które mogą być wykorzystane w praktyce podczas lekcji. Są to między innymi Canva, Stop Motion Studio, Trello, Gooschase, Wooclap czy Slido. Dzięki rozmowom i wspólnej pracy udało się również pozyskać partnerów do projektu E-twinning „Kobiety w mitach i legendach”

A że Florencja to centrum kulturalne Europy, i zza każdego rogu wygląda zabytek, możliwe było też zebranie materiałów z zakresu antyku, renesansu i baroku, które zostaną wykorzystane podczas lekcji języka polskiego.

Przede mną kolejny tydzień i kolejne wyzwania. Do zobaczenia w Polsce!

Aleksandra Cichoń